Status for Offentlige Servicemål

Hørsholm Apotek følger løbende med i tal for servicegrad (leveringssikkerhed), faglig service, kø-ventetid, betjening af handikappede, rådgivning af forsendelseskunder, ABC-udleveringsstatistik og fejludleveringer.

Apoteket forpligter sig til at vurdere interne arbejdsgange og rutiner, såfremt apoteket ikke lever op til egne servicemål over en periode på 3 måneder. 

Her kan du se status for seneste målinger:

Servicegrad

Uge 4 2024

Hørsholm 97,9 %

Nivå 95,7 %

Egevangen 97,71 %

Kongevejen 96,13 %

Rungsted 98,29 %

 

Uge 24 2023

Hørsholm : 96,8%

Nivå: 94,6 %

Egevangen: 96,67%

Kongevejen: 91,68%

Rungsted: 91,7 %

Faglig service

Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings sektorkrav for skrankerådgivning. Alle kunder får tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk afdækning af behov også kunder vi ikke er i direkte kontakt med i skranken. Det er apotekets mål at mindst 90 % af alle kunder i skranken, der køber lægemidler og/eller frihandelsvarer til egenomsorg inden for sundhed og sygdom modtager tilbud om rådgivning. I de tilfælde, hvor kunden afviser invitationen til dialog, respekteres dette og rådgivningen afsluttes.

ok (Seneste måling gennemført maj 2022)


Ventetid uge 2, 2024: ( gennemsnitlig for ugen)

Rungsted Apotek : 3:53 min.

Kongevejens Apotek: 2:43 min.

Nivå Apotek: 3:02 min.

Ventetid  uge 2, 2024 på Hørsholm Apotek: ( gennemsnit ):

Mandag: 3:13 min.

Tirsdag:  3:03min.

Onsdag: 3:08 min.

Torsdag: 3:26 min.

Fredag: 4:18 min.

Lørdag: 3:18 min.

Ventetid uge 2, 2024 på Apoteket Egevangen

Mandag: 6:53 min.

Tirsdag: 3:35 min.

Onsdag: 2:53 min.

Torsdag: 3:38 min.

Fredag: 3:06 min.

Lørdag: 2:32 min.


 

Betjening af handikappede

Adgangsforhold for samtlige enheder er optimeret, så der ikke er trin eller besværet adgang for gangbesværede. For enhederne Hørsholm Apotek, Nivå Apotek og Apoteket Egevangen er der dobbelte automatiske døre, så det er muligt at tilgå forretningen med elektriske kørestole og større gangstativer. Alle enheder ligger i umiddelbar nærhed af handikap-parkering.

Rådgivning af forsendelseskunder

Rådgivning af forsendelseskunder følger apotekets retningslinjer for "Rådgivning om lægemidler og om egenomsorg til enkeltpersoner". Desuden henvises der i materialet i forsendelsen til altid at læse indlægsseddel eller kontakte apoteket.

ABC-udleveringsstatistik ( t.o.m juni 2023)

Hørsholm Apotek:           A: 83,5%, B: 10,6%, C: 5,9%  

Nivå Apotek:                     A:76,6%, B: 15,5%, C: 7,2%

Apoteket Egevangen:    A: 81,8%, B: 11,9%, C: 6,3%

Kongevejens Apotek:     A: 81%, B: 12,3%, C: 6,7%

Rungsted Apotek:           A: 77%, B: 13,9%, C: 9,1%
 

Fejludleveringer

For perioden 1/1- 2023  - 31/12- 2023 er tallene som følgende:

Hørsholm: 0,0058%

Egevangen: 0,0016%

Nivå: 0,0031%

Kongevejen: 0,0021%

Rungsted: 0%
 
 

Fejl i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosisdispensering 

Der er indenfor de sidste 3 år ikke registreret fejl ( jan 2024) .

Hørsholm Midtpunkt 78
2970 Hørsholm
Tlf. 45 86 00 23
Fax: 45 86 30 87

Hørsholm Midtpunkt 78 | 2970 Hørsholm | Tlf. 45 86 00 23 | Fax: 45 86 30 87

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.