Status for Offentlige Servicemål

Hørsholm Apotek følger løbende med i tal for leveringssikkerhed, faglig service, køventetid, betjening af handikappede, rådgivning af forsendelseskunder, ABC-udleveringsstatistik og fejludleveringer.

Apoteket forpligter sig til at vurdere interne arbejdsgange og rutiner, såfremt apoteket ikke lever op til egne servicemål over en periode på 3 måneder. 

Her kan du se status for seneste målinger:

Leveringssikkerhed

Hørsholm: 98,1%

Nivå: 98,5%

Egevangen: 96,5%

Kongevejen: 97,2%

Rungsted: 

(opgjort april 2016)

Faglig service

Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings sektorkrav for skrankerådgivning. Alle kunder får tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk afdækning af behov også kunder vi ikke er i direkte kontakt med i skranken. Det er apotekets mål at mindst 90 % af alle kunder i skranken, der køber lægemidler og/eller frihandelsvarer til egenomsorg inden for sundhed og sygdom modtager tilbud om rådgivning. I de tilfælde, hvor kunden afviser invitationen til dialog, respekteres dette og rådgivningen afsluttes.

ok (Seneste måling gennemført uge 48 2015)

 

Køventetid

Hørsholm Apotek

Måned Højst 5 minutter (i %) Højst 10 minutter (i %) Højst 15 minutter (i %) Over 15 minutter (i %) Gennemsnit (minutter)
November 20156592 98~24:22
December 20156591 97~34:23
Januar 20166693 99<14:10
Februar 20166693 99<14:13
Marts 20166191 99<14:24
April 20166893 99<14:05
Maj 20166591 98~24:24
Juni 20167493 99<1 3:35
Juli 201681 96 99<12:51
August 20167191 97~33:59
September 2016 7391 98

~2

3:55

Oktober 2016
 

65

90  97~3

4:25

November 20167593 99<13:27
December 20166990 97~34:06
Januar 20177391 97~33:55
Februar 20177694 99<13:27
Marts 201774 95 99<1 

3:33

April 2017

6187 96~4

4:57 

Maj 20176388 97<34:44
Juni 20177995 99<13:12
Juli 20178396 99<1 2:41
August 20178597 99<12:36
September 20178798 >9902:25
Oktober 2017789398<23:18
November 201777949823:22
December 2017678794<64:40
Januar 20187493983:42
Februar 20186990 974:11
Marts 2018 6387954,54:56
April 2018598594<55:11
Maj 2018     


 


 


 


 

 

 

 



 

Nivå Apotek

 Måned Højst 5 minutter (i %) Højst 10 minutter (i %) Højst 15 minutter (i %) Over 15 minutter (i %) Gennemsnit (minutter)
 November 2015 8699 1- -
 December 2015 7997 3 1 -
 Januar 2016 85 98 1 -
 Februar 2016 84 98 1 - -
 Marts 2016 86 99 1 - -
 April 2016 88 99 <1 - -


Betjening af handikappede

Adgangsforhold for samtlige enheder er optimeret, så der ikke er trin eller besværet adgang for gangbesværede. For enhederne Hørsholm Apotek, Nivå Apotek og Apoteket Egevangen er der dobbelte automatiske døre, så det er muligt at tilgå forretningen med elektriske kørestole og større gangstativer. Alle enheder ligger i umiddelbar nærhed af handikap-parkering.

Rådgivning af forsendelseskunder

Rådgivning af forsendelseskunder følger apotekets retningslinjer for "Rådgivning om lægemidler og om egenomsorg til enkeltpersoner". Desuden henvises der i materialet i forsendelsen til altid at læse indlægsseddel eller kontakte apoteket.

ABC-udleveringsstatistik

Hørsholm Apotek: A: 61,1%, B: 31,6% og C: 7,3%  (Landsgennemsnit: 78,3%, 15,6% og 6,1%) (sept 2015)

Nivå Apotek: a: 58,1%, B: 32,7% og c: 9,2% (sept 2015) 

Fejludleveringer

I orden (januar 2016). Vores fejl er 0.02 % - heraf ingen alvorlige 

Fejl i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosisdispensering 

Der er indenfor det sidste  ½ år ikke registreret fejl (januar 2016) 

Hørsholm Midtpunkt 2
2970 Hørsholm
Tlf. 45 86 00 23
Fax: 45 86 30 87

Hørsholm Midtpunkt 2 | 2970 Hørsholm | Tlf. 45 86 00 23 | Fax: 45 86 30 87

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.