Status for Offentlige Servicemål

Hørsholm Apotek følger løbende med i tal for servicegrad (leveringssikkerhed), faglig service, køventetid, betjening af handikappede, rådgivning af forsendelseskunder, ABC-udleveringsstatistik og fejludleveringer.

Apoteket forpligter sig til at vurdere interne arbejdsgange og rutiner, såfremt apoteket ikke lever op til egne servicemål over en periode på 3 måneder. 

Her kan du se status for seneste målinger:

Servicegrad

Uge 49 2019

Hørsholm : 98,41 %

Nivå: 95,42 %

Egevangen: 96,84 %

Kongevejen: 95,69 %

Rungsted: 94,48 %

Faglig service

Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings sektorkrav for skrankerådgivning. Alle kunder får tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk afdækning af behov også kunder vi ikke er i direkte kontakt med i skranken. Det er apotekets mål at mindst 90 % af alle kunder i skranken, der køber lægemidler og/eller frihandelsvarer til egenomsorg inden for sundhed og sygdom modtager tilbud om rådgivning. I de tilfælde, hvor kunden afviser invitationen til dialog, respekteres dette og rådgivningen afsluttes.

ok (Seneste måling gennemført uge 26, 2019)

Køventetid for de sidste 6 måneder

Hørsholm Apotek

Måned Højst 5 minutter (i %) Højst 10 minutter (i %) Højst 15 minutter (i %) Over 15 minutter (i %) Gennemsnit (minutter)
Juni 2019 54 80 9196:11
Juli 2019 74 949913:29
August 2019 6888 955 4:33
September 2019 78 96 4~0  3:09
Oktober 2019 74 94 99 1 3:36
November2019 61 85 95 5 5:11
December 2019 60 83 94 6 5:20


 
 

Betjening af handikappede

Adgangsforhold for samtlige enheder er optimeret, så der ikke er trin eller besværet adgang for gangbesværede. For enhederne Hørsholm Apotek, Nivå Apotek og Apoteket Egevangen er der dobbelte automatiske døre, så det er muligt at tilgå forretningen med elektriske kørestole og større gangstativer. Alle enheder ligger i umiddelbar nærhed af handikap-parkering.

Rådgivning af forsendelseskunder

Rådgivning af forsendelseskunder følger apotekets retningslinjer for "Rådgivning om lægemidler og om egenomsorg til enkeltpersoner". Desuden henvises der i materialet i forsendelsen til altid at læse indlægsseddel eller kontakte apoteket.

ABC-udleveringsstatistik

Hørsholm Apotek: A: 61,1%, B: 31,6% og C: 7,3%  (Landsgennemsnit: 78,3%, 15,6% og 6,1%) (sept 2015)

Nivå Apotek: a: 58,1%, B: 32,7% og c: 9,2% (sept 2015) 

Fejludleveringer

For perioden 1/1 2019 - 1/1 2020 er tallene som følger:

Hørsholm: 0,008%

egevangen: 0,004%

Nivå: 0,005%

Kongevejen: 0,003%

Rungsted: 0%
 

For perioden 1/1 2017 - 1/1 2018 er tallene som følger:

Hørsholm: 0,016%

Egevangen: 0,004%

Kongevejen: 0,004%

Rungsted: 0,003%

Nivå: 0%


 

Fejl i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosisdispensering 

Der er indenfor de sidste 3 år ikke registreret fejl ( august 2019) 

Hørsholm Midtpunkt 2
2970 Hørsholm
Tlf. 45 86 00 23
Fax: 45 86 30 87

Hørsholm Midtpunkt 2 | 2970 Hørsholm | Tlf. 45 86 00 23 | Fax: 45 86 30 87

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.