Hørsholm Apotek følger løbende med i tal for servicegrad (leveringssikkerhed), faglig service, kø-ventetid, betjening af handikappede, rådgivning af forsendelseskunder, ABC-udleveringsstatistik og fejludleveringer.
Apoteket forpligter sig til at vurdere interne arbejdsgange og rutiner, såfremt apoteket ikke lever op til egne servicemål over en periode på 3 måneder.
Her kan du se status for seneste målinger:
Servicegrad
Uge 24 2020
Hørsholm : 98,8 %
Nivå: 95,3 %
Egevangen: 97,5 %
Kongevejen: 94,8 %
Rungsted: 94,6 %
Faglig service
Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings sektorkrav for skrankerådgivning. Alle kunder får tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk afdækning af behov også kunder vi ikke er i direkte kontakt med i skranken. Det er apotekets mål at mindst 90 % af alle kunder i skranken, der køber lægemidler og/eller frihandelsvarer til egenomsorg inden for sundhed og sygdom modtager tilbud om rådgivning. I de tilfælde, hvor kunden afviser invitationen til dialog, respekteres dette og rådgivningen afsluttes.
ok (Seneste måling gennemført uge 26, 2019)
Køventetid for de sidste 6 måneder
Hørsholm Apotek
Måned | Højst 5 minutter (i %) | Højst 10 minutter (i %) | Højst 15 minutter (i %) | Over 15 minutter (i %) | Gennemsnit (minutter) |
Juni 2019 | 54 | 80 | 91 | 9 | 6:11 |
Juli 2019 | 74 | 94 | 99 | 1 | 3:29 |
August 2019 | 68 | 88 | 95 | 5 | 4:33 |
September 2019 | 78 | 96 | 4 | ~0 | 3:09 |
Oktober 2019 | 74 | 94 | 99 | 1 | 3:36 |
November2019 | 61 | 85 | 95 | 5 | 5:11 |
December 2019 | 60 | 83 | 94 | 6 | 5:20 |
Januar 2020 | 67 | 88 | 96 | 4 | 4:25 |
Februar 2020 | 55 | 79 | 91 | 9 | 5:58 |
Marts 2020 | 73 | 91 | 97 | 3 | 3:56 |
April 2020 | 82 | 99 | ~1 | <1 | 2:53 |
Maj 2020 | 83 | 98 | 2 | 0 | 2:47 |
Juni 2020 | 76 | 97 | 99 | <1 | 3:28 |
Juli 2020 | 80 | 98 | 100 | 0 | 2:57 |
August 2020 | 70 | 93 | 93 | 99 | 4:03 |
September 2020 | 81 | 97 | 99 | 0 | 2:58 |
Oktober 2020 | 76 | 95 | 99 | <1 | 3:26 |
November 2020 | 75 | 95 | 99 | <1 | 3:30 |
December 2020 | 69 | 93 | 98 | <2 | 4:07 |
Januar 2021 | 2:51 |
Betjening af handikappede
Adgangsforhold for samtlige enheder er optimeret, så der ikke er trin eller besværet adgang for gangbesværede. For enhederne Hørsholm Apotek, Nivå Apotek og Apoteket Egevangen er der dobbelte automatiske døre, så det er muligt at tilgå forretningen med elektriske kørestole og større gangstativer. Alle enheder ligger i umiddelbar nærhed af handikap-parkering.
Rådgivning af forsendelseskunder
Rådgivning af forsendelseskunder følger apotekets retningslinjer for "Rådgivning om lægemidler og om egenomsorg til enkeltpersoner". Desuden henvises der i materialet i forsendelsen til altid at læse indlægsseddel eller kontakte apoteket.
ABC-udleveringsstatistik
Hørsholm Apotek: A: 61,1%, B: 31,6% og C: 7,3% (Landsgennemsnit: 78,3%, 15,6% og 6,1%) (sept 2015)
Nivå Apotek: a: 58,1%, B: 32,7% og c: 9,2% (sept 2015)
Fejludleveringer
For perioden 1/1 2019 - 1/1 2020 er tallene som følger:
Hørsholm: 0,008%
egevangen: 0,004%
Nivå: 0,005%
Kongevejen: 0,003%
Rungsted: 0%
For perioden 1/1 2017 - 1/1 2018 er tallene som følger:
Hørsholm: 0,016%
Egevangen: 0,004%
Kongevejen: 0,004%
Rungsted: 0,003%
Nivå: 0%
Fejl i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosisdispensering
Der er indenfor de sidste 3 år ikke registreret fejl ( august 2019)
Hørsholm Midtpunkt 78
2970 Hørsholm
Tlf. 45 86 00 23
Fax: 45 86 30 87
Hørsholm Midtpunkt 78 | 2970 Hørsholm | Tlf. 45 86 00 23 | Fax: 45 86 30 87